Дебора Цереско

www.sitespecificart.com Биографична скица: Дебора Цереско започва работа със стъкло през 1987 г., след завършване на бакалавърска степен по психология в Университета Рутгерс. Нейният оригинален фокус в работата е в овладяването на ренесансовата техника на венецианското духано стъкло под ръководството на маестро William Gudenrath и в по-късните й проучвания с венецианските майстори Lino Tagliapietra, Pino Signoretto, Dino Rosin и Elio Quarissa на традиционния венециански стил. През 1991 г. тя следва в Университета Тулейн , където се занимава с монументална стъклена скулптура и горещо леене с професор Gene Koss. По това време учи и чешките техники за духано стъкло с Petr Novotny, вдъхновяващи я с възможностите си за по-голяма изразителност. След като завършва, тя става инструктор в Pilchuck Glass School, Tyler School of Art, New York University, Parsons School of Design, Urban Glass и Corning. Била е гостуващ художник и преподавател в множество университети и училища на територията на Съединените щати. През последните няколко години нейните професионални цели са обърнати към създаване на монументални инсталации, сайт-специфични работи и уникално осветление. Нейни работи се появяват в множество списания, включително Dwell, Architectural Digest, и Elle Décor. Най-новите постижения на Дебора включват: висяща стена от лято стъкло (30 х 10 фута), инсталирана в Long Island, NY, каскадна инсталация от хоризонтални капки (25 фута)  в Мидълбъри колеж, VT, най-големия в света стъклен орнамент, създаден за Уитънския център за изкуства и култура. Уникалният технически опит на г-жа Цереско й позволява да създава работи, съчетаващи разнообразни техники, включително ръчно разпенване, твърдо формуване  на студено, повторно разтапяне, подлепване и горещо леене, както и традиционна рисунка, моделиране и скулптиране. Нейните възможности варират от формалната прецизност на венецианското стъкло до по-изразителните жестове на чешкия стил на стъклолеене.  Отличителен белег на нейната работа е използването на прозрачно и непрозрачно или матово стъкло, за да се създаде баланс, подчертаващ формата. Тя създава големи по мащаб инсталации, потребителско  осветление, както и отделни скулптури за много интериорни дизайнери, архитекти, частни клиенти и колекционери на изкуството.